Kamu Özel İşbirliği Daire Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
1) İhtiyaç duyulan ön proje, ön fizibilite, temel standartlar dokümanını, sözleşme ve eklerini, ihale dokümanını ve fizibiliteyi hazırlamak veya hazırlatmak,
2) Yatırımların ihale edilebilmesi için hazırlanan ön fizibilite raporu ve proje ile ilgili diğer belgeleri Bakanın imzasıyla Cumhurbaşkanlığına müracaatı teminen Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığına iletmek,
3) Cumhurbaşkanlığı yetkilendirme kararı alındıktan sonra tesislerin yapımına ilişkin ihale iş ve işlemlerini yürütmek,
4) Öngörülecek proje ve belirlenecek esaslar doğrultusunda Bakanlığın kullanımında bulunan mevcut tesislerin yenilenmesi işlerini, tesislerdeki belli hizmetlerin sunulması ve/veya ticari hizmet alanlarının işletilmesi ve/veya bedelinin ödenmesi karşılığında yaptırılmasına ilişkin ihale iş ve işlemlerini yürütmek,
5) Yapılmasına karar verilen tesislerin ön proje ve ön fizibiliteye göre tıbbi ekipman ve mefruşat ihtiyaçlarını planlamak,
6) Yapılmasına karar verilen tesislerin teknik şartnamelerini hazırlamak,
7) Sözleşmesi imzalanmış tesislere ve ticari hizmet alanlarına ilişkin olarak yüklenici tarafından hazırlanan programları sözleşme ve eklerine göre incelemek, kontrol etmek ve onaylamak,
8) KHGM ve/veya hizmet sunumundan sorumlu birimlerle koordineli olarak, yatırımların teklife esas tıbbi ekipman ve mefruşata yönelik ihtiyaç listelerini, teknik şartnamelerini ve yöntem beyanlarını hazırlamak,
9) Sabit yatırım, klinik hizmetler, cihaz yerleşimleri ve altyapısı hakkında görüş
10) Sözleşmesi imzalanan tesislere ilişkin olarak yüklenici tarafından sözleşme gereğince hazırlanan tıbbi ekipman ve mefruşat listelerini, bunların teknik şartnamelerini KHGM ve/veya hizmet sunumundan sorumlu birimlerle koordineli olarak; ihale dokümanına, yüklenici ihale teklifine, sözleşme ve eklerine, idare tarafından onaylanan kesin projeye, her türlü fen ve sanat kaidelerine, yürürlükteki ilgili mevzuata göre uygunluğunu incelemek, kontrol etmek ve onaylamak,
11) KÖİ modeli ile gerçekleştirilen/gerçekleştirilecek tesislere ve ticari hizmet alanlarına ilişkin olarak yüklenici tarafından sözleşme gereğince hazırlanan kesin projelerini, teknik şartnamelerini, uygulama projelerini, ihale dokümanını, yüklenici ihale teklifini, sözleşme ve eklerine, her türlü fen ve sanat kaidelerine, yürürlükteki ilgili mevzuata göre uygunluğunu incelemek, kontrol etmek ve onaylamak,
12) KÖİ modeli ile gerçekleştirilen/gerçekleştirilecek yatırımların kesin proje, teknik şartname ve uygulama projesinde herhangi bir değişikliği uygulamaya koymadan önce gerekçesi, yatırım tutarı ile gerekli süreyi belirten yüklenicinin yazılı başvurusunu incelemek, kontrol etmek, karar vermek ve gerekli idare izninin alınmasını sağlamak ve bu durumu sözleşme gereği Ek-22 değişiklik prosedürünün uygulanması için iş ve işlemleri yürütmek,
13) KÖİ modeli ile gerçekleştirilen yatırımlara ve ticari hizmet alanlarına ilişkin olarak kesin proje ile uygulama projesi onaylanmadan önce karşılaştırmalı ihtiyaç programlarını incelemek, ihale dokümanı veya onaylı ihtiyaç programlarının altında olup olmadığının kontrol etmek, rapor hazırlamak ve bu durumu sözleşme gereği Ek-22 değişiklik prosedürünün uygulanmasını sağlamak,
14) KÖİ modeli ile sözleşmesi imzalanmış tesislere ve ticari hizmet alanlarına ilişkin olarak yüklenici tarafından yatırım dönemi süresince gerçekleştirilecek yapım işleri; ihale dokümanı, sözleşme ve eklerine, kesin projelere, teknik şartnamelere, uygulama projelerine, her türlü fen ve sanat kaidelerine, yürürlükteki ilgili mevzuata göre uygun olarak doğrudan veya müşavirler vasıtasıyla denetlemek,
15) Müşavirlik işlerine ilişkin olarak müşavir tarafından hazırlanan iş programları, teknik personel değişikliğini, sözleşme ve eklerine göre incelemek, kontrol etmek ve onaylamak,
16) Yapımı devam eden yatırımlara ilişkin olarak yüklenici tarafından teklif edilen malzemeleri teknik şartnameye, ilgili standartlara ve idare uygulamalarına göre incelemek, kontrol etmek ve onaylamak,
17) KÖİ modeli ile sözleşmesi imzalanmış tesislere ilişkin olarak yüklenici tarafından gerçekleştirilen işlerin aşama fiili tamamlama tarihini ve/veya fiili tamamlama tarihini sözleşme ve eklerine göre tespit etmek, bunun için komisyon kurmak, ilgili belgeleri düzenlemek,
18) KÖİ modeli ile tamamlanan yapım işlerine ilişkin olarak yüklenici tarafından gerçekleştirilen işlerin muayene ve kabul tutanağının onaylanmasını müteakiben aşama fiili tamamlama belgesi ve/veya fiili tamamlama belgesi sözleşme ve eklerine göre düzenlemek, bunun için komisyon kurmak,
19) KÖİ modeli ile tamamlanan yapım işlerine ilişkin olarak İdarenin mahsuplaşma usul ve esasları mevzuatı doğrultusunda mahsuplaşma işlemlerini yürütmek,
20) KÖİ modeli ile sözleşmesi imzalanan projelerin kabullerinin yapılmasını müteakip işletme dönemindeki iş ve işlemlerinin yürütülmesi amacı ile sözleşme ve eklerini KHGM'ne devretmek,
21) Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve/veya KHGM ve/veya hizmet sunumundan sorumlu birimlerle koordineli olarak yapılacak tesislerin kesin projesine uygun olarak branşlaşma çalışmalarını yapmak,
22) Sözleşmesi imzalanan projelerin sözleşme imza tarihi itibari ile gerekli olan iş değişikliği, hizmet değişikliği, koordinasyon kurulu üyelerini belirleme, süre uzatımı, ek protokol düzenlenmesi, alt yüklenici onayı, alt alt yüklenici onayı, iş deneyim belgesi düzenleme, sözleşme devri, sözleşme feshi, vb iş ve işlemleri ilgili dairelerle koordineli olarak karar vermek ve yürütmek,
23) Şirketler tarafından idareye sunulan tamamlama belgelerini kontrol etmek, proje belgelerini (ek belgeler dahil) kontrol ederek sözleşmeye derç edilmesini sağlamak, idare tarafından kontrol edilerek onaylanan kesin proje, uygulama projesini, programını, ekipman listeleri ve şartnamelerini, yöntem beyanlarını, yönetim planlarını, mali tabloları ilgili dairelerle koordineli olarak sözleşmeye derç edilmesini sağlamak,
24) Yatırım dönemi kesin teminatları saymanlığa göndermek, geçerlilik sürelerini takip etmek, gerektiğinde vade uzatımlarını sağlamak,
25) Yatırım dönemi sigortalarını kontrol etmek, incelemek ve gerekli olan iş ve işlemleri yürütmek,
26) Projelerin ticari sır ve gizlilik arz etmeyen ihale ile sözleşme dokümanlarını ilgili birimlere birer aslı gibidir onaylı nüshasını devretmek,
27) Yapımı tamamlanan binalara ilişkin olarak uygulama sırasında yapılmış bütün değişiklikleri de içeren ve işin bitmiş durumunu gösteren nihai (as-build) projelerini yükleniciye bedelsiz olarak hazırlatmak ve orijinalleri ile birlikte muhataplarına teslim etmek,
28) Ekipmanlar konusunda devam eden teknolojik gelişmeler ve yüklenici ihale teklifi ile tıbbi ekipmanlar ve mefruşatın teslimi ve kurulması arasında geçecek olan zaman dilimini göz önünde bulundurarak, tıbbi ekipmanlar ve mefruşat için ihale dokümanında yer alan veya daha sonra güncellenerek onaylanan tıbbi ekipman ve mefruşat listelerindeki kalemlerin değiştirilmesini, adetlerinin arttırılmasını, azaltılmasını ve/veya yeni ekipman kalemi eklenmesini programa göre ilgili tıbbi ekipmanların ve mefruşatın olduğu her bir aşama tamamlama tarihinden en az 12 (on iki) ay öncesinden yükleniciden talep etmek,
29) Tıbbi ekipman listelerinde, mefruşat listelerinde, teknik şartnamede herhangi bir değişikliği uygulamaya koymadan önce gerekçesi, yatırım tutarı ile gerekli süreyi belirten yüklenicinin yazılı başvurusunu incelemek, kontrol etmek, karar vermek ve gerekli idare izninin alınmasını sağlamak ve bu durumu sözleşme gereği Ek-22 değişiklik prosedürünü uygulamak,
30) Görev alanına ilişkin konularda gerekli çalışma komisyonları ve bilimsel komisyonları kurmak ve sekretarya işlemlerini yürütmek, eğitim faaliyetleri düzenlemek,
31) Yürütülen projelerin, tüm hizmet alım modelleri için nihai kullanıcı dairelerle ve müşavir firmalarla birlikte işletmeye esas iş akış şemalarını ve işletme el kitaplarını hazırlamak,
32) Yatırım planlarında ve klinik hizmetlerde yer alan ekipmanların teknik özellikleri, birim sayısı ve ilgili bölümlere dağıtımını belirlemek,
33) Finansman anlaşmaları imzalanan projelerin finansman yükünü azaltmak ve yeniden finansman yapılması amacıyla ulusal ve uluslararası finansal kuruluşlar ile görüşmeler yapmak, daha avantajlı finansal araçları tespit etmek ve yeniden finansman yapılmasını sağlamak, Yükleniciler tarafından hazırlanarak idareye sunulan teklife esas finansal model veya fınansal kapanışa ait finansal modelleri veya herhangi bir iş değişikliğine ait finansal modellerini incelemek, kontrol etmek ve onaylamak,
34) Yükleniciler tarafından idareye sunulan mali tablolarda asgari öz kaynağın sağlanıp sağlanmadığını kontrol etmek,
35) KÖİ kapsamında gerçekleştirilen yatırımlarla ilgili yatırım dönemine ilişkin iş deneyim belgelerini düzenlemek,
36) Görev alanı dahilinde işletme dönemine kadar yapılan tüm iş ve işlemlerle ilgili bilgi, belge ve dokümanları muhafaza etmek, YTS (Yatının Takip Sistemi) girişlerini eksiksiz ve zamanında yapmak, mevzuata uygun arşivlemek ve denetim mekanizmalarına karşı bilgi ve belge sunmak,
37) Görev alanına giren konularda açılan davalara ilişkin, ilgili mahkeme tarafından istenilen bilgi ve belgeleri yasal süresi içinde Hukuk ve Mevzuat Daire Başkanlığına göndermek veya Hukuk ve Mevzuat Daire Başkanlığı ile koordineli olarak ilgili mahkemeye ulaştırmak,
38) İmza yetkileri yönergesi ve yetki devri çerçevesinde ilgili tüm kurum ve kuruluşlar ile yazışmaları yapmak,
39) Görevleri kapsamında gerçekleştirdikleri faaliyetler hakkında, koordinasyon sağlamak amacıyla ilgili daire başkanına veya daire başkanlıklarına bildirimde bulunmak.
40) Genel Müdür ve ilgili Genel Müdür Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.